تولید محتوا چیست؟

قبل از این که بخواهیم در مورد اینکه تولید محتوا چیست ؟ باید بدانیم که محتوا چیه وچه کاربردی داره، امروزه از کلمه محتوا با عنوان  های مختلفی صحبت میشه که کاربرد های فراوانی در آموزش کسب و کار های اینترنتی گرفته تا بازاریابی،ارتباطات،اطلاع رسانی ها مثل شبکه های خبری یا توضیحات محصولات و خدمات و…  دارد. با توجه به این دسته کاربرد ها عنوان هایی چون فیلم آموزشی محصول،یا تیتر خبری داغ، مقاله جذاب و…می تواند به خود اختصاص دهد.اما به صورت  کلی محتوا  را تعریف کنیم باید با انواع آن و روش ها و استراتژی های تولید محتوا و هماهنگی محتوا با نیاز های کاربران و رفع نیاز آنها و شیوه های اطلاع رسانی محتوا با امکاناتی چون صفحات مجازی ، قابلیت های سئو  سایت ، انواع روش های تبلیغاتی موثر  و چندین  نکته دیگر آشنا بشویم.

تولید محتوا - استراتژی تولید محتوا

ما  سعی داریم که بتوانیم محتوا ، انواع محتوا،روش های تولید محتوا ، استراتژی های تولید محتوا ، هدف گذاری محتوا و چند نکته دیگر که قابل تامل هستند  را با شما به اشتراک بگذایم تا بتوانید از آنها در کسب و کار اینترنتی خود به ویژه طراحی سایت کمک بگیرید و افزایش فروش خوبی داشته باشید. متنی را که میخوانید با نکته برداری از منابع مختلف تهیه می شود و سعی بر آن است که به صورت جزوه وار در چند مقاله در سایت سیمای آموزش قرار دهیم و به صورت کاربردی به آن می پردازیم.

تعریف واژه محتوا

محتوا از نظر معنی واژه: به معنای دورن چیزی بودن یا مضمونِ سخن یا آنچه در یک سخن قصد شده می باشد.

تعریف امروزی محتوا

اگر یک جستوجوی سریع در صفحات وب داشته باشید با معانی مختلفی روبرو می شوید، که این معانی اقلب از روی دیدگاه نویسنده برداشت می شود. مانند:

هر آنچه که در یک صفحه وب دیده می شود یا هر آنچه که به صورت دیجیتال ارائه می شود.

و ما هم در مقدمه به کاربرد محتوا اشاره کردیم ،اما چیزی که اینجا مهم به نظر میرسد مسیری هست که در ارائه محتوا چه به صورت کاربردی و چه به صورت نشر دیجیتال باید طی بشود تا تاثیر خوبی را بر مخاطبان داشته باشد.اینجا منظور از تاثیر خوب رسیدن به هدف نشر محتوا می باشد.

سه مرحه اصلی تولید محتوا

  1. ایجاد محتوا
  2. توزیع محتوا
  3. مدیریت و ارزیابی محتوا

مرحله 1

در این مرحله، شما پیام مورد نظر خود، خالق این پیامو مخاطبان فرضی را تعریف می‌کنید. محتوا تنها در متن توزیع آن قدرتمند بوده و هیچ بن‌بست و انتهایی ندارد. هر داستانی که شما منتشر می‌کنید یک Call To Action را شامل می‌شود که طرفداران و دنبال کنندگان را دعوت می‌کند تا با برند شما آشنا شوند. هیچگاه نگذارید که یک مشتری ملزم به انجام کاری شود، همیشه گزینه‌ها را در اختیار آن‌ها بگذارید و آن‌ها را در مسیر خود هدایت کنید.

مراحل داستان

تمامی داستان‌ها با مشتریان شما و هم صنفان آن‌ها در ارتباط با برند شما آغاز شده و پایان می‌یابد. شما با انگیزه و هدف آن‌ها آغاز کرده و با نتایج و سود حاصل برای آن‌ها کار را پایان می‌دهید. هر مرحله در این روند همچنین نقش پله‌ای به سمت اهداف و برند و تجارت شما خواهد بود.

تولید محتوا-قسمت اول سایت سیمای آموزش

نیازها: چه انگیزه‌ای مشتریان را به فعالیت وا می‌دارد؟ چه نوع محتوایی را می‌توانید برای جمع کردن مشتریان تولید کنید؟ و به طور ایده آل این محتوا باید در کجا منتشر شوند؟

خواسته‌ها: نتایج ایده‌آل آن‌ها چیست؟ این مشتریان دوست دارند چه احساس و چه تفکری داشته باشند؟ چگونه می‌توانید محتوایی خلق کنید که این خواسته‌ها را شناسایی کرده و مستقیماً با آن‌ها ارتباط برقرار کند؟ آیا می‌توانید تعریف کنید که چه کسی یا چه چیزی تصمیم‌گیری آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و آن را به عنوان بخشی از این روند تقویت می‌کند؟ آیا می‌توانید از مدارک، افراد تاثیرگذارو تأییدات اجتماعی برای اعتبار بخشی به احساسات و اینکه چگونه برند شما در خدمت آن‌ها خواهد بود استفاده کنید یا نه؟

رفتار و عمل: چگونه و از کجا مشتریان خرید می‌کنند؟ چگونه می‌توانید این روند را برای آن‌ها در مفهمومی که خلق کرده‌اید یکپارچه و هماهنگ کنید؟ و همچنین اتحادیه آن‌ها کجا قرار دارد؟

راه حل: راه حل‌های خود را بیابید و در یکجا جمع کنید. چرا شما تنها برندی هستید که می‌توانید دوراهی آن‌ها را حل کنید؟ در مورد شرایط، برند، سودرسانی محصولات خود آگاه باشیدو دلیلی داشته باشید که افراد بتوانند شمارا باور کنند. چگونه می‌توانید در لحظه خرید کردن مشتریان به هدف بزنید و آن‌ها را قانع کنید؟

نتایج: نتایج خرید آن‌ها یا استفاده از محصول و خدمات شما چه خواهد شد؟ آن‌ها چه تجربه‌ای خواهند داشت؟

سود: آن‌ها به عنوان نتیجه‌ای از خرید خود و انتخاب یکی از گزینه‌ها برای خرید چه حسی خواهند داشت؟

از روند پردازش مشتریان خود در این تمرین استفاده کنید و مشخص کنید چه داستان‌ها و تکنیک‌های حمایتی تجاری را می‌توانید برای خلق و انتشار پیام‌های خود هنگامی که مخاطبانتان به آن‌ها نیاز شدید دارند به کار بگیرید.

آنها را جذاب کنید و به این داستان‌ها آب و تاب دهید تا بتوانید از طریق آن رابطه برقرار کرده و با نشان دادن اینکه چرا شما تنها راه‌حل برای نیازها و خواسته‌ها آن‌ها هستید اعتماد آن‌ها را کسب کنید.

فایل آموزش تولید محتوای ویدیویی ارزشمند

نمونه روش تولید محتوا به صورت ویدیو در لیست دوره های آموزش سایت سیمای آموزش تحت عنوان تولید محتوای ارزشمند ویدیویی به صورت رایگان قرار گرفته که می توانید برای شروع تولید محتوا این دوره را دانلود کنید.

پایان قسمت اول

 سخن نویسنده:

این مقاله برای آشنایی شما مخاطبان عزیز با جمع آوری از منابع مختلف مثل سایت شهر محتوا  و پایگاه های دیگر تهیه شده و صرفا نوشته اینجانب نیست لذا اگر نظر و انتقادی هست با ما درمیان بگزارید تا بتوانیم محتوای با کیفیت بالاتری را برایتان تهیه نماییم.

با تشکر از حوصله و دقت نظرتتان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *