معنی  Impression در گوگل وبمستر (سرچ کنسول) چیست؟

سئو سایت و ابزار های آنالیز گوگل وب مستر

یکی از بهترین ابزار های سئو سایت ابزار Google Webmaster Tools هست  که اگر با امکانات و استفاده از اطلاعات آن آشنا شوید می توانید در سئو سایت خود بهترین نتیجه را بگیرد که موجب رونق کسب وکار اینترنتی شما می گردد در چند مقاله و آموزش نکته های کلیدی این ابزار را بررسی خواهیم کرد. برای دسترسی به این ابزار فقط کافیه که در گوگل Webmaster tools را جستوجو کنید. و با اکانت Gmail خود در آن ثبت نام نمایید.

اگر از طریق نرم افزارهای آمار نظیر گوگل وبمستر تولز Google Webmaster Tools یا همان گوگل سرچ کنسول Google Search Console نسبت به سئو و بهبود سئو سایت خود اقدام کرده باشید با اصلاحاتی مانند impressiom,CTR و Position برخورد کرده اید. در این مقاله قصد داریم معنای هر کدام و نحوه مشاهده آنها در Google Search Console و مزایای هر یک را توضیح دهیم:

معنی Impression چیست؟

لینک Url زمانی یک Impression محسوب می شود که در صفحه نتایج جستجو ظاهر شود چه آن لینک اسکرول شود و به چشم کاربر بیاید و چه نیاید. به عنوان مثال اگر کاربری کلمه “سئو سایت ” را در گوگل سرچ کند و وب سایت سیمای آموزش در صفحه اول نتایج ظاهر شود برای سایت یک Impression منظور می شود حتی اگر کاربر به پایین صفحه اسکرول نکند و سایت سیمای آموزش را مشاهده نکند. اما باید توجه کنیم که اگر وب سایت در صفحه دوم نتایج باشد impression برای آن حساب نمی‌شود. بنابراین می توان گفت تعداد impression های سیمای آموزش دقیقا برابر خواهد بود با تعداد دفعات جستجوی کلمه سئو سایت.

Impression چه کاربردی دارد؟

در حالت عادی به دست آوردن تعداد جستجوی ماهانه یک کلمه مانند سیمای آموزش نتایج نسبی به دست می دهد و ابزارهای دقیقی برای تعیین مقدار ماهانه آن وجود ندارد. به همین دلیل اگر بتوانیم جایگاه خود را برای کلمه سیمای آموزش همیشه حفظ کنیم می توانیم بگوییم:

تعداد impressionهای “سیمای آموزش” در گوگل کنسول ما = تعداد جستجوهای “سیمای آموزش” در گوگل

با توجه به این امر اگر بخواهیم استراتژی تولید محتوای خود را تدوین کنیم می توانیم از کلماتی استفاده کنیم که دارای بیشترین جستجو و یا همان Impression هستند و وقت و هزینه خود را بر کلماتی که جستجوی پایین و یا Impression پایین هستند تلف نکنیم. در این صورت می توانیم ترافیک سایت خود را افزایش دهیم و مخاطبان بیشتری جذب کنیم. این کار علاوه بر اینگه سئو سایت شما را بهتر می کند با عث افزایش فروش شما نیز میگردد.

سئو سایت و کلمات کلیدی برای جستوجو در وب مستر تولز

اما برای اینکه بدونیم روی کدام کلمات کلیدی وقت بیشتر بگذاریم کافیه که از قسمت Queries  آن کلمات کلیدی که google شناسایی کرده را در محتوای سایتمان به کار بگیریم. که با کلیک روی هر کدام اطلاعت به صورت نمودار نمایش داده میشود.

impression صفحات سایت

علاوه بر Query می‌توانید impression صفحات را هم ببیند. مثلاً قصد دارید بدانید بیشترین صفحه‌ سایت که در نتایج جستجو دیده شده کدام است. کافی است روی Page کلیک کنید. می بینم که این صفحه بیشترین بازدید را توسط کاربران داشته است.

در مورد Average CTR   و Average position در مقاله دیگری صحبت خواهیم کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *